100hus2013: Hus 3

Då Malmö är min andra hemstad så har jag tagit några husbilder därifrån som kan vara av intresse för omvärlden. Speciellt ett hus är ju vida känt, i alla fall personen som äger det.
 
Huset ligger på Grönvångsgatan och ägs av inte mindre än Zlatan Ibrahimovic! Inte för att jag är något stor fan, men huset har jag passerat ett otal gånger, och det är ett imponerande och vackert hus i mina ögon!
 
 
Jag tog detta fotot för ett par veckor sen, och iförrgår läste jag på Expressen att huset är fortfarande till salu. (http://www.expressen.se/kvp/zlatans-hus-maste-saljas-till-rekordpris/) Nu när jag skulle kolla vilket nummer det är, så enligt google maps så är det nummer 1, och enligt lagfarten är det nummer 2.
Historien bakom köpet är att Zlatan helt enkelt bara ringde på de förra ägarna och bjöd dem 30 miljoner för huset. Och är bara priset rätt så säljer man väl i stort sett vad som helst nästan?
På länken ovanför kan ni läsa mer om huset, om kostnader för renoveringar, etc.
 
Utsikten från detta magnifika hus är enorm:
 
 
Man ser långt ut över Öresund, och på somrarna är Ribersborg ett attraktivt badställe.
 
När jag var yngre spelade jag handboll och jag var väl inte helt lysande, även om jag var en enormt duktig försvarsspelare. Men man tyckte ju själv att de som räknades i laget, var de som gjorde alla målen, och då fick ju dessa spelare de bästa numren på tröjorna, dvs allt från 2 till 9. Det skulle helt enkelt vara ensiffrigt, annars var man inte bland de bästa!
Jag hade nummer 10..
Nu när jag har blivit vuxen, så har jag ju insett att den som har nummer 10 är ju faktiskt den som är bäst i laget! Se bara på Zlatan ju!! Hehe..


Kommentarer
Pysselfarmor

Ja det huset har jag sett på bild tidigare....och Zlatan har ju pengar så det är nog ingen "fara" för honom att vänta. Men att huset ska säljas för 50-60 miljoner verkar otroligt.

Jah Hollis

Ja, som läget är nu kan det nog vara problematiskt att hitta någon som vill köpa det lyxhuset. Jag har själv varit där och fotat det för en Fototriss för länge sedan:
http://jahhollis.blogspot.se/2011/04/fototriss-del-132-segervinst.html

2013-02-23 @ 18:30:53
URL: http://jahhollis.blogspot.se
Lotta

Är det där han bor, vilka summor, helt otroligt. De rike de kan :-)Snygg villa!

2013-02-24 @ 08:41:56
URL: http://www.tankarombilder.blogg.se
Susanne

Jo, läste i hans bok att han hade travat in och velat ha huset och efter mycket tvekan gick de med på att sälja.

Fast det skulle kunna vara en av Eslövs patriciervillor på väster, eller hur?

Aha, hade du nummer 10, det minns jag inte. :)

2013-02-24 @ 21:58:14
URL: http://susannehultman.se
Mona

Vilket vackert hus! Ska bli intressant när dom får det sålt. Huset har väl legat ute för försälning ganska länge.



Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jennie - Mitt i livet

Om allt och inget
Om mig och min familj
Om människor jag inte känner
Om människor jag känner
Om livet i allmänhet
Om funderingar
Om dåtid och framtid

RSS 2.0